torsdag 5 mars 2009

Back to basic

I morgon kommer jag efter jobbet sätta mig på ett tåg mot Örebro där Micke Exet slår upp portarna till en reunion och för mig tillfällig återgång till studentlivet. Exet är en av få som fortfarande bor kvar i Örebro av de jag umgicks med när jag pluggade där. Snart lämnar även han i och med flytten till Mannheim senare i vår så med andra ord är detta lite sista chansen.

Förra helgen var däremot skitvuxen där jag och Johanna turistade i vår egen stad. På lördagen en långpromenad bort till Kaknästornet, via Djurgården. I Kaknästornet mötte vi upp San Diego-Denise (som jobbar där) samt tre av Johannas kompisar med respektive. Över en brunch pratades det jobb, melodifestival radhus(!)-köp. Tur att inte Jojje hörde. På eftermiddagen var jag personal shopper åt Johanna som fått presentkort på kläder i födelsedagspresent.

Efterföljande söndag tog Johanna del av det spa-paket på Stockholms Brunnsbad jag gett henne. Under tiden hon låg och fick hot stone-massage passade jag på att sola. Kanske lite 80-tal, kanske lite bögigt, men jag är nöjd med resultatet. På kvällen slog jag dessutom till på en hårblekning för att ge brännan en extra skjuts. Den känns diskriminerande att göra-slingor-mössor bara finns i tjejstorlek och att förpackningarna säljs på Kicks med tjejer på framsidorna.

Veckan har annars gått fort och förlupit tämligen smärtfritt. I gårkväll mötte jag upp ovan nämnda Jojje för ett par öl på Bonden bar på Bondegatan. Han kom i ett entourage av kulturvetare vilka alla hade poplugg och jobbade som frilansjournalister och dylikt. De verkade inte riktigt förstå vad jag menade när jag tillslut sa att det var dags att dra sig hemåt för att kunna orka upp och jobba niotillfem dagen därpå. Idag torsdag reste Jojje till Singapore för att verka i Asien under en oöverskådlig tid framöver. Planerar som tidigare nämnts att hälsa på i Peking i månadskiftet juni-juli.

Nu ikväll är jag nyligen hemkommen från en mingelkväll med plockmat, och underhållning av Fredrik Lindström. Det var en av våra kunder som bjuckade och jag måste säga att det hela överskred mina förväntningar. Vet sedan tidigare att komiker/talare brukar kunna vara rätt så trötta vid den här typen av föredrag och tycker dessutom att Fredrik Lindström blivit lite mossig på gamla dar. Men ikväll var han faktiskt rolig och verkade inte enbart vilja få det hela överstökat i syfte att tjäna in några tusenlappar. Dessutom höll såväl vin som mat oväntat bra klass.

Nu läggdags.


Här har jag tröttnat lite på min roll som
Johannas personal shopper


Hårblekning. På jobbet kallas jag numera Erkki
eftersom dom tycker jag ser ut som en finne, men
det kan jag bjuda på.

6 kommentarer:

Anonym sa...

vi ägde bonden bar framåt stängningsdags. oskar beställde sprit och raggade sedan på de som var yngst och hade minst kläder. själv hittade jag en kines och precis innan stängning kastade jag en halv öl på soffan mitt emot.

sedan blev det korv på 7/11 och taxi hem. typiskt.

Lennart sa...

Det är alltid en vass knivsegg att balansera bloggen när den börjar närma sig det tolerabla vad gäller att utlämna det mest privata? Spegelbilden av Johannas lår från aktiviteterna i klädbytarbåset uppskattar jag mycket, men kanske tangerar Langhoes silverblekta pappiljotter gränsen? Jag tycker för övrigt det ser mer amerikanskt än finländskt ut. Mina erfarenheter frän Tikkurila och Kerava förra veckan, dock utan några kontroller från klädbytarbås eller andra mer intima aktiviteter, gav mig känslan att finnarna är äkta blondiner.

Anonym sa...

Att finnar de facto är äkta blondiner och således inte behöver färga håret är ett klarsynt poängterande. Tänkte faktiskt inte på det, men naturligtvis har du helt rätt.

Patrik Edvardsson sa...

I DN:

'Daniel Westling och drottning Silvia stod på behörigt avstånd. Drottningen såg betydligt mer frusen ut än den blivande svärsonen. Han bar inte ens handskar trots att det var rejält kallt.'

Vem, vem, vem är intresserad av detta?

AnnapannaHBG sa...

Hej teknik Erik=) Nu har jag också skaffat blogg, men hur får man till den luftiga texten? om jag trycker enter händer inget...hjälp?=)

Markus Welin sa...

Tjena! Nu får du börja blogga igen, för nu är min superseriösa företetagsblogg igång =)