tisdag 3 mars 2009

Muay Thai

Johanna har precis tecknat medlemskap i en thaiboxningsklubb här i Hornstull. Jag tycker det hela känns lite bisarrt. Det råder nämligen en väldig diskrepans mellan min bild av thaiboxning och min bild av Johanna. Under hennes tid i Asien ska hon dock ha blivit övertalad om att det är den optimala träningsformen. Att jag påpekat det olämpliga i att hon går runt med blåmärken på jobbet har inte påverkat hennes beslut. Jag väntar bara på att hon ska bli kontaktad av någon kvinnojour nu.


20 år senare började flickan till vänster med thaiboxning.

5 kommentarer:

Patrik Edvardsson sa...

thaiboxning låter ju grymt! Jag skulle tycka det vore kul att ha en tjej som kunde slå ner mig, om hon ville. Kanske därför jag kör yoga och innebandy:)

Anonym sa...

Jag har också hört att det ska vara den optimala träningsformen!=) Go Johanna! Kram på dig Erik, länge sen...

Lennart sa...

Jag håller med; boxrörelserna är de bästa på Friskis. Jag har själv funderat på att börja med nåt sånt!Kanske utan sparkar dock. Vad gäller blåmärken är det väl Langhoe själv som skall vara rädd för detta om det nu är Johanna som skall börja träna? Jobbarkompisarna kommer att tro att du gått med i Bajens firma!

Anonym sa...

Efter att forst ha last din kommentar om konsroller i min resedagbok och nu detta, sa har jag saklart insett att det handlar om projicering (lr vad det nu heter inom psykologin) pa hog niva. Men att Johanna i forsattningen kommer att gora procsessen kort med alla sodermalmsbusar som trackaserar hennes pojkvan ser jag enbart som positivt =)

Mats sa...

Sag Johanna i en match p[ Koh Samui igar. Hon ar bra tjejen.
Mats