söndag 11 januari 2009

Omstart

För första gången sedan jag lämnade USA är jag ”med blogg” igen. Tidigare har jag resonerat att det nog inte finns något intressant att skriva om när man bara går runt hemma i Sverige och skrotar, jobbar nio-till-fem och inte längre ägnar helgerna åt resor till Las Vegas. Kanske är det så men nu jag har insett att man inte längre är någon Hypotetisk (Holland), FloMo (Thailand) eller Jojje (Hong Kong) och ska det bli något bloggande så får det bli här och nu.

Hypotetisk var för övrigt här under ett dygn tidigare i veckan innan han drog vidare hem till Amsterdam. Han talade vitt och brett om att efter studierna även söka jobb utomlands, lite beroende på från vilket land hans nästa flickvän kommer (senaste var från San Francisco). Själv har jag inte letat flickvän sen 2004. Ännu vuxnare är att jag och Johanna åter blir sambos i morgon. Hon är nyss hemkommen från sin jorden runt-resa och har nu fixat jobb här i Stockholm med start tisdag.

När man är vuxen ska man ju dessutom avge nyårslöften och i år slog jag till på det allra gubbigaste jag kunde komma på; ”att träna mer”. Därför har jag just promenerat runt Långholmen och ska i morgon genomlida mitt livs första spinningpass tillsammans med några kollegor i yngre medelåldern. Till råga på eländet på Friskis och under lunchen. Sådär som riktiga vuxna gör för att dom är upptagna med dagishämtning efter jobbet. Nyligen körde jag dock BodyPump på SATS med Kajsa som jobbar på PR-byrå. Det kändes lite mer chic. Hon umgås för övrigt med liknande planer på hårdare träning under 2009, eller som hon själv uttryckte saken (på en pizzeria): ”Vi ska bli så jävla fitta” =)

9 kommentarer:

Bloggkollektivet sa...

Det är alltid roligt att skriva fitta men att inte syfta på könsorganet. Fortsätter du med det så fortsätter jag att följa bloggen.
/Jacob

Anonym sa...

Hej! Ska här med följa din blogg flitigt och läsa om det kommande vuxenlivet och sambolivet, nu när jag själv äntligen efter 3,5 år i örebro tar examen och ett kliv ut i livet...=)

Lennart sa...

Jag inser att jag underskattat dig i min senaste blogg. Jag börjar förstå att exercisen du höll på med i Kvarn faktiskt var frivillig. Tycker du skall utmana Eva på kortvasan nästa år!

Jag ser dock din fysiska träning först som ett medel för dig att skapa nya genialiska surfvideor. Tvättbrädan skall fram.

Lennart sa...

Verkar töntigt med två kommentarer i rad. Men detta är allt för viktigt för att förtigas. Du måste skriva på amerikanska. Värdet på bloggen kommer att bli mycket högre, även med en lägre hit rate får du totalt många fler hits, och Stockholm för en amerikan är väl typ som San Fransisco för oss!

Patrik Edvardsson sa...

Fint att en av få personer som bär sin Svennebananstämpel (vilket förstås endast är ett i raden av exempel då Langhoe försöker undervärdera sig själv) stolt på sitt bröst börjat blogga igen. Hypotetiskredaktionen ska faktiskt och 'öla' med en italienska ikväll, så Rom nästa då kanske:)

Erik sa...

Jacob, jag ska se vad jag kan göra. Räknar dock inte med samma motprestation i Eltons blogg!

Anna, äntligen? Hade vi det inte bra på Studentgatan 30? =)

Lennart, jag vet. Tror dock att min målgrupp är ganska liten och svensk. En amerikan har nog svårt att relatera till Friskis osv...

Patrik, är det hon från Udine eller Rom? Om den senare så hälsa henne isf att jag brukar betala lite extra för att få Barilla-spaghetti. Detta eftersom dom tidigare sponsrade Roma. Lite ologiskt eftersom jag egentligen hejar på Milan.

Anonym sa...

Det får du ta upp med Elton. Ignet jag lägger mig i.

Anonym sa...

Kul att du ar "tillbaka" Erik. Hoppas allt ar val. Kram

Emelie Karlsson sa...

Vad trevligt med en ny blogg. Tyckte ju väldigt mycket om din San Diego blogg. Hoppas allt är bra med dig. Kram