tisdag 20 januari 2009

Såntdär som vuxna gör



Historiskt sett har inte jag och Johanna sysslat så mycket med parmiddagar. Vi har inte arbetat på det sättet. Istället har det, på varsitt håll, lallats runt i Thailand, flyttats till USA osv. Men nu är det 2009. Nu ska det skapas ordning och byggas samboskap från grunden. Därför passade det fint att vi den gångna helgen hade besök av makarna Erixon; Micke (Exet) och Ulli. Exet är en av få utav mina kompisar som lever i tvåsamhet. De flesta andra kör sitt eget race och ägnar hellre helgerna åt att synda och dylikt.

När jag tänker efter så hade jag och Johanna faktiskt en grillkväll i den östgötska skärgården med Exet och hans dåvarande tjej i somras så helt obevandrade är vi inte i denna värld. Exets nuvarande, Ulli, är för övrigt från Tyskland och under våren kommer de båda flytta till Mannheim. Ytterligare en anledning till att jag känner mig som en torr svenne men i helgen passade det alldeles ypperligt: Tacos, lagom med alkohol och musik - och då inte bara Baywatch-låten - på skälig ljudvolym. Sammanfattningsvis en trevlig kväll. Lite ovant var det förstås för oss alla men jag tycker vi klarade oss undan med ett starkt G.

På söndagen gick tjejerna promenad samt fikade medan jag och Exet åkte till MediaMarkt i Skärholmen. Detta med anledning att min dator är döende och att jag nu tvingats formatera den tre gånger inom loppet av en dryg månad. Å ena sidan skulle man kanske kunna använda jobbdatorn även privat och därigenom spara sjuåttatusen, å andra vill man nog att ens egen PC ska vara just en personal computer. Hursomhelst hade de inte den jag ville ha på lagret och jag tvingades åka hem tomhänt. Idag, tisdag, lyckades jag få en kollega (med bil) att följa med till MediaMarkt och PC City i Barkaby men återvände även därifrån tomhänt. På torsdag kväll har jag bokat upp pappa för att skjutsa ut mig till Nacka för att där kolla datorer. Känns väl egentligen inte helt schysst att låta så många uppoffra tid med mig i elektronikaffärer utan att få nåt uträttat, men vad ska man göra vi har så risiga elkedjor i Sverige? Annat var det i USA minns jag; skitmycket personal och varor som bara var hälften så dyra. Å andra får kanske expediterna därborta inte så får många pensionspoäng men det har inte jag tid att bry mig om nu. Jag är en riktig vuxen och måste ju ha rejäla grejer.

3 kommentarer:

Axelsson sa...

Kul att du har börjat blogga igen!

För övrigt så spelar din gamle Igelforsgranne Andreas Andersson mittback i Mossens BK. Jag vet inte om det känns helt stabilt med en mittback som startade sin karriär i Igelfors...

Lennart sa...

Jag tror att på nåt sett jämnar tjänster och gentjänster ut sig. Vi släpade runt med dig som ciceron i San Diegos elaffärer förra året och kunde därigenom skjuta på finanskrisen några månader. Nu får Stockholmarna betala tillbaka lite av det. Min nya andliga inriktning säger mig att så har Gud bestämt!

Erik sa...

Mittback? Det var överraskande. På min tid var Adde Kubik en så lovande målvakt att lokaltidningen kom ut och gjorde ett reportage med vinkeln att det var omöjligt att sätta en straff på karln (åtta av åtta räddade). Dessutom var han två år yngre än sina medspelare. Senast jag såg honom var han "lite trött" på Finspångs torg en sen lördagsnatt, fast det är iofs ett par år sedan så det kanske är överspelat nu...

Ang. elektronikkedjor blev det fullträff i Nacka igår och det står nu en sprillans LG och luktar plast på mitt skrivbord hemma.