torsdag 26 februari 2009

En rättelse

I mitt förra inlägg försökte jag ge sken av att jag är en kille som trots det nyinrättade samboskapet inte tofflat till mig. Häromdagen, när jag och San Diego-Marcus var hemma hos San Diego-Danne och såg på Champions League, blev jag dock varse att den bilden kanske inte riktigt överensstämmer med verkligheten. De uppgav sig nämligen vara glada att se att jag var vid liv och tvingade mig svara på frågor som var jag hållit hus sedan Johanna kom hem. I en sån situation var det inte riktigt läge att förklara att den förra helgen spenderades med att fira Johannas, samt hennes mormors, födelsedag i Mariestad samt att den kommande ska spenderas med att utföra det event (spa-behandling) hon fick av mig i present.

Vill dock betona att jag, som en motvikt till allt tofflande, har lyckats klämma in en after work med Kajsa och Micke X ikväll.

Vad jag inte för mitt liv kan förstå är hur man skulle hinna med att ha ett liv om man dessutom hade haft tre barn, en villa, en båt, några bilar och en sommarstuga. Det finns ju faktiskt dom som har det.


Nedan illustreras Johannas födelsedagfirande, som för övrigt hade tema barnkalas:


Svärmors kokbok ligger inte riktigt "i tiden"


Lite oklart varför, men en av lekarna som Johanna
tog initiativ till var "försök pussa Fredrik Reinfeldt
på munnen med förbundna ögon".



Här har jag riggats med ögonbindel och läppstift. Min medtävlare,
tillika Johannas homie, Elin utför en pusschock. I ett instabilt
förhållande hade det nog kunnat starta ett triangeldrama men för Johanna var det inga problem. Inga problem alls.

3 kommentarer:

Per sa...

Om man först ser det (hemska) namnet på chokladverket, och sen kollar på Reinfeldt så är det lätt att tänka att hans "mustasch" ser lite lätt tysk ut så att säga. Kul läsning med bloggen f ö! /Krp Norberg

Lennart sa...

http://36606karlsson.blogspot.com/2008/10/nuuk-frn-vst-till-st.html

För dem som likt Erik missat min resedagbok från Grönland kommer här en länk. Jag är själv mest nöjd med jämförelserna med Caterpillar och Volvo Penta. Man blir lite filosofisk när man sitter ensam på ett hotellrum.

Anonym sa...

jag kan förmodligen ordna ett direktflyg t/r arn-pek för omkring 4 500.-. datum 26 jun-6 jul. kolla upp datumen så går det boka in redan om ett par veckor förhoppningsvis.