tisdag 10 februari 2009

Finspång



När en kollega i fredags fick höra att mina homies från Finspång skulle komma på besök i helgen skrattade han till och frågade om det var skördefest på gång. Därför känns bilden ovan lite revanscherande då vi som synes är så snygga att vi skulle kunna utgöra ett popband. Det enda som avslöjar vårt ursprung är att vi åker t-bana hem från krogen. Stockholmare åker taxi men sånt finns ju t.o.m. i Igelfors och känns därmed inte lika häftigt.

Det var som alltid mycket trevligt med en reunion av detta slag och det är synd o skam att vi fyra nu alla bor i olika städer. Ännu en tråkig konsekvens av att vara från en mindre ort. Å andra sidan har ens rötter kanske tvingat en till att vara lite driftigare än vad man varit om man växt upp i Stockholm som tidigare nämnda kollega. Läste nånstans en teori om att England en gång i tiden blev världshärskare med kolonier i hela världen för att det är så jäkla risigt och grått på de brittiska öarna. Viljan att ta sig därifrån var helt enkelt så innerlig och jag tror det är lite samma med Finspång.

Idag har jag dock tvingats inkassera en svidande plump i driftighetsprotokollet. Den 6 juni var det nämligen tänkt att vi skulle ses i Stockholm igen för att se Sverige – Danmark på Råsunda men de blir planerna ser nu ut att gå om intet. Det gick helt enkelt inte att komma fram på Ticnets hemsida i samband med biljettsläppet i morse. Efter 45 minuter möttes jag av meddelandet att alla biljetter sålts slut. Dels tycker jag det påminner om att Sverige behöver en större nationalarena, dels om hur oerhört svältfödda vi är på bra fotboll. I exempelvis Spanien och Italien vet jag att man ofta spelar landskamperna på orter som Vigo, Udine och liknande för att man i de stora fotbollsstäderna inte bryr sig så mycket.

Så istället för landskamp får vi nu se fram emot reunions i form av skidåkning i Val Thorens, valborgsresa till Exets nya hemvist Mannheim, samt icke att förglömma; påskaftonens besök på stadshotellet i Finspång. Funkar ju det med.

4 kommentarer:

Anonym sa...

oj, låter inte dåligt :). Vad gör Exet i Tyskland?

Vi måste också ha en reunion snart ;)
KRAM!/Suse

Patrik Edvardsson sa...

haha, jag ser att du har din 'rund under fötterna blick' på kortet, för övrigt en blick som liknar den du har när du spelar fotboll. Jag har aldrig riktigt listat ut vad den betyder, men Stockholm bör se upp. Annars tycker jag ni alla såg ut som välklädda Stockholmare mer än ett pojkband, men det ska ni nog se som något positivt.

Anonym sa...

Suse, Micke Exet har numera tjej i Tyskland och kommer flytta dit inom kort. Tycker absolut vi ska styra upp en Greenville-reunion! Kan inte du dra lite i det där? =)

Jag tänkte mig kanske inte just ett pojkband utan mer nåt som du lyssnar på Hypotetisk. Främst med tanke på Dannes tvärrandiga tröja. Å andra sidan är väl alla svenska popband från Fagersta eller Borlänge så det kanske inte är så mycket storstad över det hela.

Anonym sa...

Maxat kort, men det kan inte mäta sig med Milanokortet från våra glansdagar. =)